Medisch secretariaatsmedewerker, cpProfessionWithFuture

Ben je geïntrigeerd door de medische wereld en ben je op zoek naar een dynamische en afwisselende job in een ziekenhuis of dokterspraktijk? In deze opleiding word je omgeschoold tot de onmisbare rechterhand van iedere arts.

Als medisch secretaresse ben je het eerste gezicht dat patiënten te zien krijgen en is het belangrijk dat je hen vlot en vriendelijk kan verderhelpen. Met jouw medische kennis kan je hun vragen beantwoorden en dankzij je organisatietalent boek je alle afspraken in. Daarnaast leer je de volledige administratie uitvoeren en het medisch archief beheren.

Bovendien biedt deze carrière je een waaier aan toekomstperspectieven! Je kan aan de slag in ziekenhuizen, dokterspraktijken, laboratoria, medische of gezondheidscentra, farmaceutische instellingen... Noem maar op! Succes gegarandeerd dus!

Het is de taak van de medisch secretaresse om de chaos te beheersen en het geheel te laten functioneren als een goed geoliede machine.

onbekend
cpWouldYou
  • patiënten vriendelijk leren ontvangen en verder helpen
  • artsen vakkundig leren bijstaan en ondersteunen
  • in de dokterspraktijk alles op wieltjes laten lopen
  • een positieve carrièreswitch maken door aan de slag te gaan in de medische sector
  • een afwisselende job waarbij klantencontact en administratie elkaar perfect afwisselen
Medisch Secretariaat
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Avondonderwijs
  • cpCourseTypeVirtual
  • 12 cpCourseTypeDurationLessonVirtual cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €489€366.75

cpVirtualClasses
cpVirtualWhatItMeansOne
cpVirtualWhatItMeansTwo

cpVirtualWhatItMeansText
cpProgram Medisch Secretariaat
Medisch Secretariaat avondschool
cpCourseContent
  • De correcte medische terminologie gebruiken
  • Professioneel en begripvol met patiënten omgaan
  • De dokter assisteren bij bepaalde handelingen
  • De sociale zekerheid kennen
  • Professioneel communiceren
  • Beheer van het secretariaat
  • De agenda bijhouden en de wachtruimte managen
  • Het medisch archief beheren
  • Medische dossiers behandelen
Volwassenenonderwijs Medisch Secretariaat
  • Je onthaalt patiënten op een warme en correcte manier en kan al hun vragen beantwoorden
  • Je kan vlot communiceren in medisch jargon met dokters, medisch personeel en leveranciers
  • Je kan medische dossiers vlot behandelen en het medisch archief nauwkeurig beheren
Medisch Secretariaat volwassenenonderwijs
cpFutureOpportunities
  • medewerker medisch secretariaat in een ziekenhuis
  • onthaalmedewerker in een dokterspraktijk of bij een huisarts
  • onthaalmedewerker tandartspraktijk
  • administratief medewerker bij een medisch centrum of een gezondheidscentrum

cpStartingDatesGroupCourse Medisch Secretariaat

startdataEmpty

cpTeachers Medisch Secretariaat

cpPracticalInfo

De opleiding Medisch Secretariaat bestaat uit 12 lessen. Elke les duurt 3 uur. Je hebt elke week op dezelfde dag les. Je start met het onderzoeken van het menselijk lichaam. Daarna leer je correct communiceren binnen de medische context, zowel met collega's als met patiënten. Je verdiept je in de sociale zekerheid en ontdekt ten slotte hoe je start als zelfstandig medisch secretaresse. In het overzicht met de startdata van de opleiding Medisch Secretariaat vind je per lessenreeks alle lesdagen terug.

cpClickHereForStartingDates

cpFinancialInfo

Het inschrijvingsgeld voor de opleiding bedraagt 489.00 euro. Dit bedrag omvat het uitgebreide lesboek, de professionele begeleiding van een vakbekwaam docent, het gebruik van de online leeromgeving en het examen.

Medisch Secretariaat
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Avondonderwijs
  • cpCourseTypeVirtual
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €489€366.75

cpStartNewCarreer Medisch Secretariaat. cpChooseQualityEducationWith Centrum voor Avondonderwijs.

cpGoodToKnowAboutCourse Medisch Secretariaat

Het Centrum Voor Avondonderwijs VZW is de belangrijkste opleidingsverstrekker van Vlaanderen op het gebied van professionele opleidingen voor volwassenen. Er worden lessen georganiseerd in alle grote steden in Vlaanderen zodat je steeds in jouw buurt kan studeren. Kiezen voor het Centrum Voor Avondonderwijs VZW is kiezen voor studeren in een inspirerende omgeving. Je kan rekenen op gemotiveerde en professionele docenten.

appDownloadTitle
cpVirtualUSP1
cpVirtualUSP2
cpVirtualUSP3

cpBlogsHeading

cpTestimonialsHeading

Ian R.

Mevrouw Linssen heeft ons met veel positieve energie doorheen de opleiding geloodst. De flexibiliteit aan de noden van de groep tijdens de lessen, hoewel ze virtueel waren, getuigden van een echte voeling met de klas. Mevrouw Linssen gaf een persoonlijke toets aan de opleiding door ieders kwaliteiten op te speuren en zich daarop af te stemmen. Ik heb met veel plezier deze opleiding voltooid.

Sofie H.

Ik ben heel blij met deze verrijking. Het is fijn om zo veel kennis op te doen van iemand met bakken ervaring!

ilse d

Wil Luc Verhoeven bedanken voor de zeer leerrijke lessen .Was uitermate boeiend en geduldig met iedereen en bemoedigend.

cpLiTestimonials